Ga naar de inhoud

Hoe We Met 2 Posts per Week 240% Meer Bereik en 100% Meer Interactie Behaalden

Ik manage nu een maand een coach haar social media. Dit is hoe we zulke mooie resultaten bereikt hebben samen met 2 posts per week 😍 en ik zeg samen omdat het nog steeds haar brand is, haar stem en ik dit niet had kunnen creëren zonder haar input 😊

Naast meer bereik en interactie, kreeg ze ook 1 gesprek uit haar Instagram (en ook nog een verkoop en nog een 2e gesprek uit andere dingen die ik voor haar deed).

Stap 1. Ik werkte een strategie uit om haar ideale klanten op te warmen.

Kort uitgelegd is die strategie 80% waarde geven, en 20% communiceren over haar aanbod en persoonlijk verhaal.

De soorten waarde posts die we deden:

1. Grotendeels problem awareness: haar ideale klant erop attent maken welke ‘problemen’ ze hebben + meteen al hoe ze dit kunnen oplossen (en nee, we verwijzen hierbij niet direct naar haar aanbod, maar gaan écht waarde delen).

2. Waarde: dit maakten we ook heel specifiek, niet gewoon ’10 tips om je bedrijf te doen groeien’ maar bv. ‘dit is hoe je meer inkomen kan manifesteren’.

Opnieuw hier: ik zorg altijd dat er waarde IN de post zit, en niet dat mensen een aanbod moeten joinen of freebie moeten downloaden om de waarde te kunnen krijgen. Zo kan ze haar publiek opwarmen IN haar content.

De andere 20% van de content waren dus:

1. Personal story: hier bedoel ik niet gewoon haar verhaal van toen ze startte met ondernemen tot nu. We halen er specifieke dingen uit bv. deze klant was op retreat geweest en besefte toen extra hard hoe belangrijk haar omgeving is, dus maakten we daar een post over met haar ervaringen rond haar omgeving veranderen.

2. Aanbod: in de feed posts ben ik meestal iets minder direct en doe ik meestal ook geen directe Call To Actions naar het aanbod. Ik wil vooral mensen doen bijleren over wat het (al dan niet gratis) aanbod is, voor wie het aanbod is, waarom ze het gecreëerd heeft… Rond die laatste heb ik een specifieke post gemaakt.

Stap 2. Nadat ik de strategie gecreëerd had, maakte ik post ideeën, waaronder degene waarover ik het al had. Die ideeën kwamen uit dingen die de klant mij vertelde over haar ervaringen, haar resultaten met klanten, workshops die ze gaf, een interview dat ze deed…

Ze moest dus zelf niet nadenken en als ik extra info nodig had, stelde ik vragen waar ze met voice messages op reageerde (ze spreekt liever dan schrijven) en daar creëerde ik dan een post uit. Buiten wat dingen doorsturen, hoefde ze er verder geen tijd in te steken.

Als je nu al denkt ‘dit wil ik ook!’, reageer dan ‘SOCIAL’ om te ontdekken hoe ik dit voor jou ook kan doen ❤️

Stap 3. Ik maakte visuals die passen bij haar brand en 1 geheel vormen. Ik wisselde af tussen reels en carrousels.

Stap 4. Ik plande de content in op momenten dat haar de meeste van haar volgers online zijn met mijn favoriete scheduling tool: https://i.mtr.cool/LWEZCS.

Stap 5. Ik hergebruikte de content voor andere social media kanalen en e-mailmarketing. Hierdoor kreeg ze o.a. ook heel mooie resultaten uit andere platformen, een gesprek via LinkedIn en een verkoop via de allereerste e-mail die ik voor haar uitstuurde.

Reageer ‘SOCIAL’ om te ontdekken hoe ik dit (of delen hiervan) voor jou ook kan doen ❤️ can’t wait to create something amazing together 🥰

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *