Ga naar de inhoud

De 5 fases die ik gebruik om meer te verkopen

Verkopen via verschillende fases heeft echt al zó vaak gewerkt mij. Dat wil niet zeggen dat elke lancering die ik doe succesvol is, maar het vergroot alleszins wel de kans. Het belangrijkste is wel dat je écht genoeg gaat communiceren en je aan je ‘schema’ houdt, anders gaan de fases veel minder effectief zijn. Keep yourself accountable.

Als ik er een getal moet opplakken, zou ik zeggen: vertel minstens 4x per week iets over je aanbod, maar natuurlijk is elke ondernemer anders.

Ik gebruik vooral mijn stories om tijdens de verschillende fases over mijn aanbod te communiceren.

Voor elk aanbod heb ik 5 verschillende fases:

  • Opwarmingsfase: Ik promoot 2 weken lang een gratis of laagdrempelig aanbod aanbod om mensen op te warmen voor het ‘echte’ aanbod. Als het een lower ticket aanbod is, doe ik iets gratis. Als het higher ticket is, doe ik meestal iets betalends. Natuurlijk zorg ik dat er altijd een verschil is tussen gratis en betalend. Dat kan bv. zijn dat ik bij een gratis masterclass geen slides of werkboek doe, en bij een betalende wél.

Voor mijn betalend aanbod maak ik 4 prijspunten of ik doe het met bonussen. De prijs gaat in elke fase omhoog en/of er valt een bonus weg. In de laatste fase, zijn er geen bonussen of kortingen meer.

  • Pre pre sale: hierin zeg ik nog niet veel over het aanbod. Ik focus vooral op het nr. 1 resultaat en waarom ik het aanbod gecreëerd heb. Deze fase duurt ongeveer 48u. Ik vertel nog bijna niets over wat er is inbegrepen, wat we gaan leren/waar we aan gaan werken… Deze fase is vooral voor mijn warm publiek, de mensen waarmee ik al know, like, trust mee heb opgebouwd. Na deze 48u gaat de prijs omhoog.
  • Pre sale: deze is gelijkaardig aan de pre pre sale. Ik deel nog steeds niet veel details, en hij is ook 48u. Deze gaat meestal door ongeveer een week na de pre pre sale. In de tussentijd communiceer ik niets meer over het aanbod om de spanning een beetje op te bouwen. Als iemand zelf naar het aanbod vraagt tussen de pre pre sale en de pre sale, geldt de pre sale prijs.
  • Early bird: deze gaat door vlak na de pre sale en duurt afhankelijk van het aanbod en hoe warm je publiek is, 10 dagen tot 2 weken. Hierin ga ik wel al meer details delen rond wat er is inbegrepen, wat we gaan leren, waar we aan gaan werken…
  • Regular: hierin deel ik alle details en focus ik mij vooral op de koper die ALLES over het aanbod wil weten voor ze kopen bv. is het iets voor mij? Waarom dit aanbod en niet een gelijkaardig bij een concullega? …

Voor een laagdrempelig aanbod in de opwarmingsfase, gebruik ik trouwens ook de pre pre sale, pre sale, early bird en regular fase, maar dan veel korter want ik promoot een laagdrempelig aanbod maar ongeveer 2 weken.

Probeer het uit en geef niet te snel op. Dit werkt enkel als je consistent bent. Focus op je acties want die kan je controleren 🙌 de resultaten volgen uiteindelijk wel.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *