Ga naar de inhoud

Dit is waarom je niet weet of je freebie interessant en waardevol is

Toen ik vorige week vroeg naar waar dienstverleners mee strugglen bij het maken van hun freebie, antwoordde iemand “Ik weet niet of hij waardevol en interessant is”.

Dit wil voor mij zeggen dat je waarschijnlijk je doelgroep nog niet goed genoeg kent en niet weet hoe je je freebie kan afstemmen op het aanbod dat je wil verkopen.

Dit zijn 3 dingen die je kan doen om te zorgen dat je je doelgroep goed kent, en dat je freebie goed afgestemd is op je aanbod, zodat je freebie waardevol en interessant is voor de doelgroep voor je aanbod.

  1. Zorg dat je duidelijk weet wie je doelgroep is in het algemeen, welk nr. 1 resultaat ze willen bereiken en wat hun moeilijkheden zijn. Het makkelijkste om dit te weten te komen is met hun in gesprek gaan. Dat kan bv. 1-1 in je berichten, in een 1-1 meeting, of door zoals mij een post te maken met een vraag. Je kan bv. ook polls doen in je stories of vragen stellen via Facebookgroepen bv. in de Sparkling Boss Babes Facebookgroep (mijn gratis Facebookgroep voor ondernemers die full time willen leven van hun bedrijf).
  2. Eens je dat duidelijk hebt, kijk dan ook eens naar wat het nr. 1 resultaat is van het aanbod dat je het liefste wil verkopen, en wat je doelgroep het meeste tegenhoudt om dit resultaat te kunnen bereiken. Het kan dat dit hetzelfde is als bij stap 1, maar soms gaat het per aanbod nog iets specifieker.
  3. Ga dan eens kijken naar met welk ‘mini resultaat’ je je doelgroep kan helpen en wat een goed voorproefje zou kunnen zijn voor je aanbod bv. als je 1-1 coaching wil aanbieden en je hebt genoeg ruimte in je agenda, zou je een gratis 1-1 sessie kunnen aanbieden. Een voorbeeld van een mini resultaat kan zijn zoals wij doen met Lanceer Je Freebie. In het algemeen help ik mijn doelgroep met full time te kunnen leven van hun bedrijf. Een mini resultaat waarmee ik hun help in de gratis 5-dagen challenge Lanceer Je Freebie is een freebie creëren en lanceren om zo meer ideale klanten aan te trekken, waardoor ze op termijn meer klanten krijgen, en dus ook meer omzet, en dichter bij hun doel komen om full time te kunnen leven van hun bedrijf.

Zolang dit niet duidelijk is voor jou, zal het moeilijk zijn om te weten of je freebie waardevol en interessant is, en is de kans dus ook groot dat te weinig of niet de juiste doelgroep zal aantrekken, die ook interesse heeft in je aanbod.

Eens je de stappen uitvoert, kan het bijna niet anders dan dat hij SUPER waardevol en interessant is, en dat hij de ideale klant aantrekt voor je aanbod 🔥

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *