Ga naar de inhoud

3 mogelijke redenen dat je freebie niet converteert

De laatste tijd hebben @ondernemenmetandreia en ik heel wat marktonderzoek gedaan rond een freebie lanceren.

Een probleem dat ik bij een paar ondernemers zag, was dat hun freebie niet converteerde.

Dat ligt niet aan het feit dat de freebie gratis is en daardoor de verkeerde mensen aantrekt, maar eerder aan andere dingen.

Dit zijn de 3 grootste ‘problemen’ die ik zie, en hoe we die aanpakken in mijn wereld:

1. Je freebie is niet goed afgestemd op je aanbod.

Je aanbod moet een logische volgende stap zijn na je freebie. Zorg dus dat het onderwerp en de vorm ook past bij het aanbod dat je wil verkopen bv. bij 1-1, kan je de freebie wat gepersonaliseerder maken.

2. Je communiceert niet naar je ideale klant

Misschien benadruk je te weinig voor wie de freebie is, wat het nr. 1 resultaat is… waardoor je de verkeerde mensen aantrekt.

3. Na je freebie, horen de mensen die inschreven niets meer van jou

Dit kan op verschillende manieren zoals via je content, e-mailmarketing of zelfs op een persoonlijkere manier. Dit zorgt ervoor dat je mensen gaat blijven ‘nurturen’, zodat ze uiteindelijk misschien tóch kopen. Bij mij kopen mensen heel vaak niet meteen na de freebie.

Zolang deze 3 dingen niet kloppen, zal het inderdaad moeilijker zijn om klanten te halen uit je freebie, en is je inspanning misschien voor niets geweest 😔 but that’s ok. Daar leren we ook weer uit en ain’t no problem we can’t fix!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *