Ga naar de inhoud

1 van de strategieën die we gebruikten om 70 inschrijvingen te verzamelen in iets meer dan 2 weken voor ons gratis online event: In the Spotlights.

1 van de strategieën die we gebruikten om 70 inschrijvingen te verzamelen in iets meer dan 2 weken voor ons gratis online event: In the Spotlights.

Vorige week deden we een gratis online event In the Spotlights. Om inschrijvingent te verzamelen, hebben we ge-experimenteerd met verschillende dingen, en getrackt welke het beste werkten.

1 van de dingen die ik deed die heel goed werkte, was content repurposen en er een e-mail van maken. 

Als ik nieuwe Instagram content maak, kijk ik vaak eens in mijn statistieken welke posts van minstens 6 maand geleden best gepresteerd hebben qua interactie. (Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan bv. bereik). Deze posts pas ik aan, en plaats ik opnieuw op Instagram. Deze keer had ik in plaats van tekst in de caption, er een reel van gemaakt. Hij presteerde opnieuw super goed en er was zelfs iemand die de post deelde. 

Ik repurpose mijn reels bijna altijd voor YouTube Shorts, TikTok, Facebook en LinkedIn. Deze keer plaatste ik ook een tekstversie van de post in een paar Facebookgroepen, als ‘win’ (want het was een post waarin ik een verhaal deelde over een resultaat dat ik bereikt had).

Ik merkte dat de post het op veel platformen goed deed. Daarnaast wil ik al langer inzetten op e-mailmarketing want ik heb al wat subscribers op mijn e-maillijst, maar tot nu toe doe ik er nog niet zo veel mee.

Zo besloot ik om de post ook te repurposen als e-mail. Aan het einde van de e-mail voegde ik een ‘P.S.’ toe met Call To Action naar het gratis online event. De content zelf ging er helemaal niet over, en toch schreven er heel veel mensen in! 

Ik heb dus geleerd dat e-mailmarketing toch niet te onderschatten is en dat ik hier in de toekomst meer op wil inzetten (zeker nadat Facebook en Instagram weer platlagen haha) 🤓

P.S. zijt ge er helemaal klaar voor om full time te leven van uw bedrijf zodat ge kunt werken waar en wanneer ge wilt? Dan is Dream Biggies waarschijnlijk iets voor u! Dit is mijn membership waarin ge toegang krijgt tot al mijn masterclasses, templates, gidsen… waaronder ook een gids rond hoe ge een gratis aanbod kunt lanceren via uw stories, met voorbeelden voor elke dag.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *